3 februari 2009

Vår, sol, promenad

Redan när jag vaknade i morse var det fint väder ute. Grus i ögonen och senaste tiden påfrestande levern motiverade ett extra varv i sängen. Åtta timmar ska räcka säger dom, det är rent av en idealisk tid att sova. Logiskt borde då tio timmar hos John Blund var ännu bättre precis som att det är bättre att träna tre gånger i veckan istället för två. Men för min del fungerar det snarare som med alkohol – åtta ål är nödvändigtvis inte bättre än tre glas vin.

Fan ta fem myror är fler än fyra elefanter.

Öppet fönster i köket och nyupptäckta Studio1 piggnade till. Mia hade tinat köttfärssås i kylen. Med morötter och Zucchini blev det lunch och två matlådor för hungrig reportermage och sval plånbok.
Matlådor är fina grejer.

Gick hemifrån för promenad till jobbet via Skeppsbron, Strandvägen, Karlaplan till Tegeluddsvägen. Pratade med Per om allting och en del annat. Vi blev inte mycket klokare men det var trevligt i solen. Spankulera utan stress är en fin sysselsättning och påminner om min farfar. Han var en mästare på att spankulera för att stanna och titta på något – en fågel, ett intryck.

Efter Per var jag ensam en stund. Då hörde jag en fågel och såg massa barnvagnar. Kom och tänka på våren och vad den innebär. Hur den känns och vad som kommer med den. Fick tre bilder från förr.




Nu är våren något annat. Men det är en annan historia.

Inga kommentarer: